Metallisk Racekat FIA / SBF Godkänd 2,5"-3,5"

Universal SBF / FIA Race katalysator 100 celler. Motorstorlek 1.6L till 3.5L upp till 550 hk. Gjord i rostfritt stål. 100 celler, metallisk kärna. Cell density 100 cpsi. Coating density 20 cpft. Pgm ratio 5;1 RH/PL Anslutning kapas till efter behov …

Delbetalning från 254,90 kr /Månad
Artnr: 25990400
Lagerstatus: 1-3 Dagar leveranstid
Produkten beställs per order
1 875 kr
Varav moms: 375 kr
St

Beskrivning

Universal SBF / FIA Race katalysator 100 celler.
Motorstorlek 1.6L till 3.5L upp till 550 hk.
Gjord i rostfritt stål.
100 celler, metallisk kärna. Cell density 100 cpsi. Coating density 20 cpft. Pgm ratio 5;1 RH/PL
Anslutning kapas till efter behov 2,5"-3,5"
Uttag för lambdasond
Godkännd av FIA / SBF Svenska Bilsport Förbundet.
L 300 mm W 110 mm H 110 mm
--------------------------------------------------------------------------------
Monteringsanvisning Race Katalysator
Godkännande nr: SBF KAT 05-010
Montering av katalysator :
Katalysatorn är avsedd att monteras till motorstorlek upp till 3,3 liter.
Montera katalysatorn så att den är enkel att demontera för inspektion, samt att testuttaget sitter närmast mot motorn.
Montera i serie med ljuddämpare, monteras den närmast motorn och därefter ljuddämpare så finns inga rekommendationer på ljuddämpare.
Monteras ljuddämpare före katalysatorn så måste ljuddämpare utan absorptions material användas då det annars finns risk att dämparmaterialet blåser ur dämparen och vidare in i katalysatorn som då riskeras att förstöras.
Värmekänsliga detaljer nära katalysatorn (närmare än 80 mm från katalysatorkroppen) måste skyddas med värmeskyddsplåt för att begränsa strålningsvärmen.
Emissioner:
När katalysatorn är monterad enligt anvisningen så måste motorn justeras så att rätt CO värde uppnås före katalysatorn för att nå rätt emissions värden efter katalysatorn.
CO skall justeras att vid normal arbetstemperatur på motorn och utan belastning med konstant varvtal mellan 3000 rpm och 6000 rpm att aldrig överstiga 4% på förgasarmotorer samt 2% på insprutningsmotorer då katalysatorn reducerar minst 50%.
Slitna kolvringar och otäta ventilstyrningar eller andra orsaker som gör att motorn drar olja förändrar emissionerna och kan leda till för höga värden samt att katalysatorn förstörs.
Kontrollera emissionsvärden regelbundet, både CO och HC.

Liknande produkter

Även köpta produkter