Beskrivning
4L
Supreme 9000 är en helsyntetisk motorolja baserad på de finaste syntetiska paraffinoljorna (PAO) och en extremt trycktålig additivteknologi med molybdendisulfid och PTFE. Förhindrar metall-mot-metall kontakt i motorer och ger ultralåg friktion med en trycktålighet på 500 000 psi. Detta håller motorer i nyskick under lång tid och tuffa förhållanden. Förlänger bytesintervallen och besitter bränslebesparande egenskaper. Uppfyller Euro 5 & 6 samt de flesta specifikationer för motorer med partikelfilter (DPF) eller annan avgasrening. En optimal motorolja med racingprestanda för hela vagnparken.
LOW SAPS
Supreme 9000 är en högpresterande motorolja av högsta kvalitet med låg halt av sulfataska, fosfor och svavel (Low Saps-olja). För äldre till nya högpresterande diesel- och bensinmotorer i lätta och tunga fordon.
MULTIFUNKTIONELL
Supreme 9000 är utvecklad för moderna Euro 5 och 6 dieselmotorer och som en enhetlig motorolja för hela fordonsparken, med eller utan EGR, partikelfilter (DPF), katalysator eller katalytisk efterbehandlingssystem (SCR).
STARK SMÖRJFILM
Innehåller en speciell additivteknik med upplöst molybdendisulfid och PTFE som ger låg friktion, förhindrar metallkontakt och klarar mycket hög belastning. Detta håller motorer i nyskick under lång tid.
HÅRDA FÖRHÅLLANDEN
Supreme 9000 är utvecklad för mycket hårda driftsförhållanden och långa bytesintervaller.
FÖRDELAR
Utmärkta kallstartsegenskaper
Exceptionell oxidationsstabilitet
Exceptionellt skydd mot termisk nedbrytning
Högt viskositetsindex
Hög värmeavledning
Låg friktionskoefficient
Tryckförstärkt
Utmärkt skjuvstabilitet
Skumningsresistent
Bränslebesparande
Extra slitageskydd för lyftare och kamaxlar
Förhindrar cylinderpolering
Länga bytesintervaller
UPPFYLLER OCH ÖVERTRÄFFAR:
ACEA: E7-12, E9-12. API: CJ-4, CI-4, CI-4+, SM. MB: 228.1, 228.3, 228.31, 228.5, 229.1, 229.3, 229.5. 229.51. Volvo: VDS-4, Duetz, MAN: 271, 3275, MTU Oil Typ 2, Renault: RLD-3, Scania: LD-F, LDF-2, LDF-3, Inveco, DAF, Global Spec DHD-1, JASO DH -1/-2, Mack EO-O -07, Caterpillar: ECF-1-a, ECF-2, ECF-3, Cummins CES 20081, Detroit Diesel: 7SE 270, Power Guard Spec 93K218, 2000/4000 Category 1, Navistar, VW 505.01 och 505.00.
Supreme 9000 är en helsyntetisk motorolja baserad på de finaste syntetiska paraffinoljorna (PAO) och en extremt trycktålig additivteknologi med molybdendisulfid och PTFE. Förhindrar metall-mot-metall kontakt i motorer och ger ultralåg friktion med en trycktålighet på 500 000 psi. Detta håller motorer i nyskick under lång tid och tuffa förhållanden. Förlänger bytesintervallen och besitter bränslebesparande egenskaper. Uppfyller Euro 5 & 6 samt de flesta specifikationer för motorer med partikelfilter (DPF) eller annan avgasrening. En optimal motorolja med racingprestanda för hela vagnparken.
LOW SAPS
Supreme 9000 är en högpresterande motorolja av högsta kvalitet med låg halt av sulfataska, fosfor och svavel (Low Saps-olja). För äldre till nya högpresterande diesel- och bensinmotorer i lätta och tunga fordon.
MULTIFUNKTIONELL
Supreme 9000 är utvecklad för moderna Euro 5 och 6 dieselmotorer och som en enhetlig motorolja för hela fordonsparken, med eller utan EGR, partikelfilter (DPF), katalysator eller katalytisk efterbehandlingssystem (SCR).
STARK SMÖRJFILM
Innehåller en speciell additivteknik med upplöst molybdendisulfid och PTFE som ger låg friktion, förhindrar metallkontakt och klarar mycket hög belastning. Detta håller motorer i nyskick under lång tid.
HÅRDA FÖRHÅLLANDEN
Supreme 9000 är utvecklad för mycket hårda driftsförhållanden och långa bytesintervaller.
FÖRDELAR
Utmärkta kallstartsegenskaper
Exceptionell oxidationsstabilitet
Exceptionellt skydd mot termisk nedbrytning
Högt viskositetsindex
Hög värmeavledning
Låg friktionskoefficient
Tryckförstärkt
Utmärkt skjuvstabilitet
Skumningsresistent
Bränslebesparande
Extra slitageskydd för lyftare och kamaxlar
Förhindrar cylinderpolering
Länga bytesintervaller
UPPFYLLER OCH ÖVERTRÄFFAR:
ACEA: E7-12, E9-12. API: CJ-4, CI-4, CI-4+, SM. MB: 228.1, 228.3, 228.31, 228.5, 229.1, 229.3, 229.5. 229.51. Volvo: VDS-4, Duetz, MAN: 271, 3275, MTU Oil Typ 2, Renault: RLD-3, Scania: LD-F, LDF-2, LDF-3, Inveco, DAF, Global Spec DHD-1, JASO DH -1/-2, Mack EO-O -07, Caterpillar: ECF-1-a, ECF-2, ECF-3, Cummins CES 20081, Detroit Diesel: 7SE 270, Power Guard Spec 93K218, 2000/4000 Category 1, Navistar, VW 505.01 och 505.00.